Nyårsafton

Det är inte alltid man tar sig tid till att sätta sig vid datorn och redigera bilderna samma dag som de togs. Så här följer en mycket kort sammanfattning av nyårsafton.

Vi var inte så många. Bara vi fem samt svärföräldrarna, varav den ena for iväg på jobb vid 20-snåret.



Barnen var pigga och glada, men somnade någon gång strax efter kl 21 om jag inte minns fel. Jag frågade Saga om hon ville komma ut och se fyrverkerierna vid tolvslaget, vilket hon sade att hon ville. Men när jag kvart i tolv väckte henne för att ställa samma fråga igen så ville hon bara sova vidare, så så fick det bli. Jag och Saga sov för övrigt tillsammans vilket hon tyckte vi skulle fortsätta med, även hemma.



Här kommer en bild på kvällens förrätt. Tigerräkor, pilgrimsmusslor, spenat och någon sås jag bara minns att som väldigt god. Förresten, skyll inte bestickens placering på mig, det var inte jag som dukade. Tror jag.


Jag tog även en bild på varmrätten (oxfilé och potatisgratäng), men antingen var det mycket mörkare i rummet då, eller så hade mina färdigheter som fotograf avtagit avsevärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0