Födelsedagskalas och båtköp

För snart två veckor sedan, närmare bestämt 11 oktober, fyllde mina fina killar tre år. Tre hela år! Jag tittade tidigare idag på ett kort på dem, vilket var ganska exakt ett år gammalt. Jösses vad de växer!




För några år sedan började jag drömma om att köpa en kanot. Bara för att ha något att komma ut på vattnet i, för att bara njuta.
När den drömmen föddes fanns det inte utrymme för sådana utsvävningar i min ekonomi, så det blev aldrig av. Saker förändras och det lilla hindret finns nu inte längre kvar. Men med det pånyttfödda intresset för fiske började jag kika runt lite och konstaterade snabbt att en kanot kostar ungefär lika mycket som en liten eka med motor. Den senare är ju förstås ljusår bättre för fiske, så nu var det en eka jag var ute efter. Varje morgon under lång tid, genomfördes en och samma procedur på jobbet strax innan arbetsstart: "www.blocket.se, Västmanlands län, angränsande län, båtar, alla båttyper, max 10000 kr"...
Plötsligt fick jag syn på en liten charmig sportbåt i Enköping, till ett väldigt vettigt pris. Några dagar hann gå innan jag ringde säljaren och stämde träff för att kika på flytetyget. Sedan var det ganska snabbt klart å betart! En sportbåt är ju egentligen långt ifrån optimal för fiske, men lite roligt kan man väl få ha, även utöver själva fisket?




Ni lade väl märke till att jag nyss använde ordet "charmig"? Ni vet väl vad det brukar innebära när det används av en mäklare som försöker sälja ett äldre hus? Just det... jag har lite att göra. Och MYCKET att lära mig.



Avslutningsvis en liten reflektion:
I våras köpte jag ny tv för i stort sett lika mycket pengar som båten kostade. Vilket ger mest livskvalitet?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Livskvalitet vet jag inte, men jag kan garantera dig att om inte tvn brinner upp, eller liknande, kommer det vara din charmiga båt du kommer ihåg när du sitter på hemmet om hundra år och blickar tillbaka i ditt liv. Jag hoppas vi får en följetong på ditt lilla båtprojekt. =)

2011-10-24 @ 20:53:12
URL: http://livetpaenkant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0