Nu är jag igång igen!

Jo, min plan var ju att köpa ett nytt objektiv eftersom det gamla gick sönder. Efter lite funderande kom jag på att om jag stretchar budgeten lite och kollar på begagnat istället för nytt, så kan jag ju faktiskt byta ut även själva kamerahuset. D40 är en lämplig instegskamera för att prova om fotografering är något man gillar, men den har utan tvekan sina brister och tillkortakommanden.

Jag gav mig ut på jakt efter en D90 i rätt prisklass och hoppades hitta någon med vad jag anser vara ett dugligt objektiv. Många var helt orimligt prissatta, så det var bara de billigaste på marknaden som var intressanta. Efter någon veckas letande hittade jag en kamera till salu inom lagom avstånd för att åka och köpa den. Väl där visade den sig vara riktigt pedantskött och jag fick med varenda kabel, papper, kartong, påse som följt med när kameran såldes som ny. Jag kunde inte vara mer nöjd!

Eller... helst av allt så skulle jag ju haft det där Sigma-objektivet istället för detta Nikkor 18-105. Men jag är inte bitter, för det här känns som ett riktigt smidigt allround-objektiv med sitt stora zoom-omfång. Och att det inte är särskilt ljusstarkt kompenserar kamerans utmärkta brus-prestanda mer än väl.

Hoppas man kan bjuda på någon trevlig bild inom kort nu då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0